Wednesday, May 25, 2011

Adik

Salam. Hari ni adalah hari ketiga aku tak ke office, sebab dah tamat tempoh lima bulan internship. Alhamdulillah, dan tahniah pada diri sendiri sebab dah berjaya habiskan lima bulan ni. :)

Semalam dan kelmarin aku tak dapat nak menulis sebab sibuk berhempas pulas untuk siapkan report dan pergi apply untuk buat final project pada short sem ni. Alhamdulillah, satu miracle
dah berlaku bila akhirnya aku dapat approval untuk buat projek tu. Memang, tak ada yang mustahil bagi ALLAH.

Nak buat projek ni memang perlukan fokus dan usaha yang lebih, serta menuntut pengorbanan. Sebab projek ni sepatutnya disiapkan dalam masa lima bulan lebih, tapi disingkatkan kepada sebulan setengah je. Jadi, bayangkanlah macam mana aku perlu speed up untuk siapkan projek ni. So, untuk sebulan setengah ni, rasanya memang aku tak berkesempatan nak spend time
dengan kawan-kawan macam biasa. No more hang out, movies, bowling, makan2, and etc.

Bagi aku, bukan masalah besar untuk tak hang out dengan kawan-kawan, tapi sedih sangat bila aku tak dapat jaga adik dan nyai kat kampung. Mak usu terpaksa stay kat KL dan tinggalkan
adik yang tak pernah berpisah dengan mak usu. Bayangkanlah, anak last yang manja, tak pernah kena tinggal, then tiba-tiba kena duduk dengan ayah dan nenek je?
Nenek aku pun dari haritu berkias-kias, nak suruh aku stay kampung n temankan dia.

Orang cakap, jangan asyik nak berkorban sampai diri sendiri terkorban. Tapi kan, kenapa aku asyik teringat adik. Teringat nyai. Teringat adik makan ke tak, teringin adik nangis ke tak,
teringat macam mana bila Pak Usu pergi sekolah, teringat macam mana kalau Nyai terjatuh ke. Mak usu ada dalam lima ketumbuhan kat sana sini. Macam mana nak lupa muka sedih mak usu masa jumpa dia kat KL haritu? Macam mana nak lupa pesan mak usu, suruh aku tengok adik?

Syukurlah cuti sekolah dah nak dekat, dan mama boleh stay kat kampung. Semoga mak usu
cepat sihat.

Adik masa kecik2 chubby sikit. Sekarang dah malas nak makan eh..



~Semoga weekend ni aku berkesempatan untuk tidur dengan adik, n tunaikan janji aku untuk belikan adik lollypop.

~niat hati nak tulis pasal internship days. Tapi tertulis pasal adik pulak. Huhu.

~Dulu selalu sangat kot tulis pasal adik. Masa kat blog zaman betul-betul tak matured tu.


~Campur dengan blog yang hilang tu, dah ada 3 blog kot. Tak senonoh punye najlaa. Blog yang paling aku sayang tulaa yang hilang. (brillianajlaa.blogspot.com - brilliannajlaa.blogspot.com - ohfirework.blogspot.com)



No comments:

Post a Comment