Thursday, August 4, 2011

Makhluk Berbaju Oren

Salam.

Makhluk berbaju oren ni, bukan alien, macam dalam cerita Alien vs Predator tu. Tapi mereka adalah adik-adik tadika yang comel-comel. Hehe.

Jom mulakan baca entry ni dengan nyanyi lagu Permata Keluarga. (Tak bermaksud nak menyokong agenda Permata. hehehe)

Anak-anak adalah permata ayah bonda.
Penghibur duka lara menyejukkan mata
Ibarat kain putih yang suci dan bersih
Terpulang bagai mana untuk mencoraknya

Berilah mereka didikan agama
Kelak bila dewasa jadi insan berguna
Kepada nusa dan bangsa
Kepada insan semua


Aku nyanyi lagu ni sebab, semalam baru je pergi melawat tadika Mama, setelah enam bulan aku tak ke sana. Sebelum ni aku praktikal sampai lima bulan, so memang tak ada weekdays yang free untuk ke tadika. Lepastu semalam tergerak nak pergi sebab kebetulan aku perlu ke bandar untuk tunaikan satu amanah.

Kalau sebelum ni, aku selalu dah kenal nama-nama anak murid mama, tapi kali ni baru nak berkenalan dengan adik-adik umur lima tahun yang baru masuk tahun ni. Bila ada kat tadika ni, memang kita tak akan kering gusi bila tengok macam-macam ragam diorang.

Tapi ingat tau, jangan cuma sayangkan adik-adik yang nampak comel je. Kita tak boleh tunjuk sikit pun rasa pilih kasih, sebab diorang boleh tau siapa yang sayang diorang ataupun tak. Sayangilah semua tanpa mengira budak tu pandai atau tak, comel atau comot, miskin atau kaya.

Kalau siapa-siapa yang tengah bersedih hati ataupun rasa stressed, jomlaa ikut aku pergi tadika. InshaALLAH lepas tu mesti happy punya!

Inilah dia antara gambar makhluk-makhluk berbaju oren :




Kelas Teacher Lin

Ini teacher ani merangkap housemate, merangkap kawan terawih, merangkap kawan tengok cerita Korea, merangkap kawan pergi bazar. Hehe.

Ini teacher baru, bergambar dengan makhluk berbaju oren. Hehe




Doa sebelum balik. Sebenarnya ada panjang lagi dengan ayat-ayat comel, 'I love you teacher', 'We love you teacher'. Hehe, I love you too sayang-sayang semua :)




~Di kesempatan ni, aku nak share pesanan daripada Ustaz Zahazan. Ustaz cakap, orang perempuan boleh pergi berterawih, tapi janganlah sampai pergi ke mesjid dalam keadaan yang tak menutup aurat. Nanti, ia boleh jatuh kepada haram. Apa salahnya kita jadikan Ramadhan ni sebagai permulaan untuk kita menutup aurat. :)

1 comment:

  1. teingat zaman tadika waktu kecik-kecik

    ReplyDelete