Thursday, July 7, 2011

Cerita Sambal Goreng

Salam.

Hari ni, awal-awal pagi lagi aku dah sakit perut. Sakit perut semalam tak surut lagi. Dahlah sedih, frust sangat dengan sikap orang yang tak bertanggungjawab. Menyesal betul bagi kepercayaan kat orang macamtu. Banyak masa terbang untuk hasil yang zero. So, dari pagi aku terpaksa cuba hilangkan sakit dengan tidur. Memang tidur ubat terbaik sebab masa tidur tak rasa sakit kan. Huhu. Tapi, mata mana yang tahan kalau asyik dipaksa tidur je. Dalam sakit-sakit tu aku layan je cerita Korea biar boleh gelak kuat-kuat sorang-sorang. Orang kata, laughter's the best medicine.

Alhamdulillah, dah nak dekat pukul empat tu baru perut ni rasa ok sikit. Baru aku boleh start menyapu, dan basuh baju, dan masak. Baru je dapat mesej dari Mama yang ada usrah dan suruh aku masak simple-simple je.

Jadi, lauk yang simple tu adalah sambal goreng. Harini tak masak sayur pun, just hiris-hiris tomato pun dah cukup.


Sambal Goreng saya dah siap. Tinggal tunggu mama dan housemates makan je. :)

Minuman hari ini : Fresh orange



Bersedih 24 jam, menangis pun buang masa je. Nanti mata bengkak dah nampak tua kan.. Jadi, nak tak nak mesti terus ceriakan diri, fikir positif, ambil pengajaran, dan berusaha untuk dapatkan apa yang dah hilang. InshaALLAH. Amiin.

~Sabarlah dan tabahlah selalu kerana ALLAH amat cinta hambaNYA yang sabar. Sama ada kita akan senang selepas susah berkat kesabaran, ataupun mati dalam menahan kesabaran. Subhanallah.

Happy Selalu! :) :)


No comments:

Post a Comment